Filmkultúra 1973/6. szám
text
qualifiedcontent
Filmművészeti és tudományos folyóirat.
A film art and scientific periodical magazine.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | filmművészeti folyóirat |
subject | tudományos folyóirat |
Table of contents | - Ember Marianne: Beszélgetés Gyarmathy Líviával és Böszörményi Gézával open table of contents- Mérei Ferenc: Nemzedékek, viselkedésminták a közhelyek álarcában. Gyarmathy Lívia: Álljon meg a menet! - Fogarassy Miklós: "Kell egy csapat…". Sándor Pál: Régi idők focija - Veress József: Lírai mementó. Rosztockij: Csendesek a hajnalok - Marx József: A tragédia alkonya. Visconti: Elátkozottak - Charlie Chaplin - Örkény István: Egy kunyhó a szakadék szélén - Eörsi István: Charlie, az optimista Sziszifusz - Csurka István: Három könnyű kérdés - Kovács Mária: Chaplin a korabeli magyar filmkritika tükrében - Bernáth: Bors Ferenc - B.Y.: A vizualitás táguló határai - Marx György: A számítógép, amely új univerzumot alkot - Boglár Lajos: Vizuális antropológia - Mészöly Miklós: Az elvont és az érzékletes a film színvilágában - Szilágyi Erzsébet: Mit jelent Önnek a film? Kérdéseinkre válaszol Berend T. Iván történész - Karcsai Kulcsár István: Egy látványos pálya: Korda Sándor - E. M.: Huszonöt éves az államosított magyar filmgyártás. Hont Ferenc, Ranódy László és Révai Dezső visszaemlékezései - Radnóti Sándor: Kivilágított ablakok - Bujdosó Dezső: Mi a történelmi film? - Eizenstein és Artaud - A közös piac filmgyártásának együttműködése - Panoráma 1972/73. évi lengyel filmekről - Személyiség vagy jellemalakítás? - Tupamaros-akció mint filmsztori - Kis amerikai gyilkosságok Contents: - Marianne Ember: An interview with Lívia Gyarmathy and Géza Böszörményi - Ferenc Mérei: Generations and patterns of behaviour disguised as commonplaces Lívia Gyarmathy: Wait a Sec! - Miklós Fogarassy: " If we only had a team" - Pál Sándor: Football of the good old days - József Veress: Poetic Memento - Rostocky: Dawns are quiet - József Marx: The twilight of tragedy - Visconti: Dannati - Charlie Chaplin - István Örkény: A hut on the edge of the abyss - István Eörsi: Charlie, the optimistic Sisyphus - István Csurka: Three easy questions - Bernáth: Ferenc Bors - Y.B.: The extending limits of the visual - György Marx: Computer witch creating a new universe - Lajos Boglár: Visual anthropology - Miklós Mészöly: The abstract and the sensible in the colourworld of the film - Erzsébet Szilágyi: Iván T. Berend,historian, answers our questions - István Karcsai Kulcsár: A spectacular career:Alexander Korda - M.E.: Twenty -five since the nationalization of film making in Hungary Ferenc Hont, László Ranódy and Dezső Rávai remember - Sándor Radnóti: Lit-up windows - Dezső Bujdosó: What is the historical film? - Eisenstein and Artaud - Cooperation by the film industries of the Common Market Countries - A panorama of the film in Poland 1972/73 - Personality -acting or interpretation of a character - A Tupamaros action as a film story - Small American murders |
Creators, contributors | |
creator |
Garai Erzsi, mb. szerkesztő Hegedűs Zoltán Illés György Kovács András Köllő Miklós Makk Károly Papp Sándor Sára Sándor Sallay Gergely, olvasószerkesztő Sebestyén Lajos, képszerkesztő |
publisher | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
contributor |
Berend T. Iván Bernáth László Boglár Lajos Böszörményi Géza Bujdosó Dezső Csurka István Ember Marianne Eörsi István Fogarassy Miklós Gyarmathy Lívia Hont Ferenc Karcsai Kulcsár István Marx György Marx József Mérei Ferenc Mészöly Miklós Örkény István Radnóti Sándor Ranódy László Révai Dezső Szilágyi Erzsébet Veress József |
Time and places | |
place of publishing | Budapest |
spatial reference | Magyarország, Budapest |
location of physical object | Magyarország, Budapest |
created | 1973-11-01 |
temporal reference | 1973. november - december |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 106 p. |
format | |
Legal information | |
rightsholder | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |
access rights | rights reserved - paid access |
Source and data identifiers | |
source | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |