Filmkultúra 1973/6. szám

text
qualifiedcontent

Filmművészeti és tudományos folyóirat.

A film art and scientific periodical magazine.

Title(s), language
language hungarian
Subject, content, audience
subject filmművészeti folyóirat
subject tudományos folyóirat
Table of contents
- Ember Marianne: Beszélgetés Gyarmathy Líviával és Böszörményi Gézával
- Mérei Ferenc: Nemzedékek, viselkedésminták a közhelyek álarcában. Gyarmathy Lívia: Álljon meg a menet!
- Fogarassy Miklós: "Kell egy csapat…". Sándor Pál: Régi idők focija
- Veress József: Lírai mementó. Rosztockij: Csendesek a hajnalok
- Marx József: A tragédia alkonya. Visconti: Elátkozottak
- Charlie Chaplin
- Örkény István: Egy kunyhó a szakadék szélén
- Eörsi István: Charlie, az optimista Sziszifusz
- Csurka István: Három könnyű kérdés
- Kovács Mária: Chaplin a korabeli magyar filmkritika tükrében
- Bernáth: Bors Ferenc
- B.Y.: A vizualitás táguló határai
- Marx György: A számítógép, amely új univerzumot alkot
- Boglár Lajos: Vizuális antropológia
- Mészöly Miklós: Az elvont és az érzékletes a film színvilágában
- Szilágyi Erzsébet: Mit jelent Önnek a film? Kérdéseinkre válaszol Berend T. Iván történész
- Karcsai Kulcsár István: Egy látványos pálya: Korda Sándor
- E. M.: Huszonöt éves az államosított magyar filmgyártás. Hont Ferenc, Ranódy László és Révai Dezső visszaemlékezései
- Radnóti Sándor: Kivilágított ablakok
- Bujdosó Dezső: Mi a történelmi film?
- Eizenstein és Artaud
- A közös piac filmgyártásának együttműködése
- Panoráma 1972/73. évi lengyel filmekről
- Személyiség vagy jellemalakítás?
- Tupamaros-akció mint filmsztori
- Kis amerikai gyilkosságok

Contents:
- Marianne Ember: An interview with Lívia Gyarmathy and Géza Böszörményi
- Ferenc Mérei: Generations and patterns of behaviour disguised as commonplaces Lívia Gyarmathy: Wait a Sec!
- Miklós Fogarassy: " If we only had a team"
- Pál Sándor: Football of the good old days
- József Veress: Poetic Memento
- Rostocky: Dawns are quiet
- József Marx: The twilight of tragedy
- Visconti: Dannati
- Charlie Chaplin
- István Örkény: A hut on the edge of the abyss
- István Eörsi: Charlie, the optimistic Sisyphus
- István Csurka: Three easy questions
- Bernáth: Ferenc Bors
- Y.B.: The extending limits of the visual
- György Marx: Computer witch creating a new universe
- Lajos Boglár: Visual anthropology
- Miklós Mészöly: The abstract and the sensible in the colourworld of the film
- Erzsébet Szilágyi: Iván T. Berend,historian, answers our questions
- István Karcsai Kulcsár: A spectacular career:Alexander Korda
- M.E.: Twenty -five since the nationalization of film making in Hungary Ferenc Hont, László Ranódy and Dezső Rávai remember
- Sándor Radnóti: Lit-up windows
- Dezső Bujdosó: What is the historical film?
- Eisenstein and Artaud
- Cooperation by the film industries of the Common Market Countries
- A panorama of the film in Poland 1972/73
- Personality -acting or interpretation of a character
- A Tupamaros action as a film story
- Small American murders
open table of contents
Creators, contributors
creator Garai Erzsi, mb. szerkesztő
Hegedűs Zoltán
Illés György
Kovács András
Köllő Miklós
Makk Károly
Papp Sándor
Sára Sándor
Sallay Gergely, olvasószerkesztő
Sebestyén Lajos, képszerkesztő
publisher Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
contributor Berend T. Iván
Bernáth László
Boglár Lajos
Böszörményi Géza
Bujdosó Dezső
Csurka István
Ember Marianne
Eörsi István
Fogarassy Miklós
Gyarmathy Lívia
Hont Ferenc
Karcsai Kulcsár István
Marx György
Marx József
Mérei Ferenc
Mészöly Miklós
Örkény István
Radnóti Sándor
Ranódy László
Révai Dezső
Szilágyi Erzsébet
Veress József
Time and places
place of publishing Budapest
spatial reference Magyarország, Budapest
location of physical object Magyarország, Budapest
created 1973-11-01
temporal reference 1973. november - december
Attributes
medium paper
extent 106 p.
format PDF
Legal information
rightsholder Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum
access rights rights reserved - paid access
Source and data identifiers
source Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum