Felvonásköz
A "cinéma pur" mozgalom programjához híven a film derűsen keresztül gázol a logikai és dramaturgiai törvényeken. A "tiszta film" irányzat képviselői minden tartalmat száműzni akartak a filmből, ennek megfelelően a Felvonásköz különálló, összefüggés nélküli jelenetekből áll. René Clair egy sor avantgard, a dadához közel álló művészt nyert meg munkatársnak. A kísérleti film egy sor szürrealista jelenet különálló, összefüggés nélküli láncolata. A "cinéma pur" mozgalom egyik reprezentáns filmje a kommerszfilm elutasításában sokkal radikálisabb volt, mint a filmes impresszionizmus. René Clair filmjéhez egy sor avantgard, a dadához közel álló művészt nyert meg munkatársnak.
Text of censorship of a burlesque film about a fake funeral. An absolute dadaist movie. Somebody is killed, his coffin gets out of control and after a chase it stops. The person gets out of it and makes everybody who followed the coffin disappear.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | rövidjátékfilm |
subject | temetés |
subject | cenzúraszöveg |
subject | kísérleti film |
Creators, contributors | |
creator |
René Clair, rendező Francis Picabia, forgatókönyvíró René Clair, forgatókönyvíró Jimmy Berliet, operatőr Erik Satie, zene Rolf de Maré, gyártásvezető |
publisher | Les Ballets Suedois |
contributor |
Erik Satie, szereplő Jean Börlin, szereplő Inge Friss, szereplő Francis Picabia, szereplő Man Ray, szereplő Marcel Duchamp, szereplő Georges Charensol, szereplő Georges Auric, szereplő Marcel Achard, szereplő |
Time and places | |
place of publishing | Franciaország |
spatial reference | Franciaország |
location of physical object | Magyarország, Budapest |
created | 1924-01-01 |
temporal reference | 1924 |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 1 p. |
format | |
Legal information | |
rightsholder | Ismeretlen |
access rights | rights reserved - paid access |
Source and data identifiers | |
source | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |