Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete (részlet)
text
Ez a könyv az iskolai oktatás mibenlétét, az oktatási folyamat szerkezetét tárgyaló monográfia. Első nagy részében az oktatás menetére vonatkozó nézetek történeti alakulását vizsgálja a szerző. A munka második része a szocialista didaktikának az oktatási folyamatra vonatkozó álláspontját tartalmazza.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | papír alapú könyv |
subject | oktatás |
Table of contents | ELSŐ RÉSZ open table of contentsI. fejezet: A XVII-XIX. század főbb koncepciói II. fejezet: A reformpedagógiai irányzatok felfogásának főbb típusai az oktatás mibenlétét illetően III. fejezet: Az oktatás lényegének új megközelítése a szovjet didaktikában IV. fejezet: Az oktatás kérdésének helyzete a XX. századi magyar didaktikai irodalomban V. fejezet: Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek alakulása és fejlődése a felszabadulás után MÁSODIK RÉSZ I. fejezet: Axiomák II. fejezet: Az oktatás fogalma III. fejezet: Az oltatás folyamata, a folyamat filozófiai alapja IV. fejezet: A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai V. fejezet: Az oktatási folyamat pedagógiai specifikumai VI. fejezet: Az oktatási folyamat szerkezete, a szerkezeti elemek egymáshoz való viszonya VII. fejezet: Az oktatási folyamat: didaktikai feladatok elvszerű rendje VIII. fejezet: A "kiterjeszkedő" oktatási folyamat |
audience | general |
Creators, contributors | |
creator | Nagy Sándor |
publisher | Akadémiai Kiadó |
Time and places | |
place of publishing | Budapest |
location of physical object | Szendrő |
created | 1962-01-01 |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 25,2 MB |
extent | 299 oldal |
format | |
Legal information | |
rightsholder | Magánszemély |
access rights | rights reserved - free access |
Source and data identifiers | |
source | Oktatástörténeti Gyűjtemény |
registration number | 370 N28/4731 |