Olvasás és értelem (részlet)
Az olvasás rangjáért az irodalomtudomány is felelős. Az elmúlt években egyre inkább a mű került az irodalmi kutatás középpontjába; legdinamikusabban azok az irányzatok fejlődnek, amelyek a mű elemzését, értelmezését tekintik elsődleges feladatuknak, tehát azok, amelyek közvetlenül hasznára lehetnek a műolvasást tanító iskolának, a művet értelmező kritikának, végső soron az olvasónak. Miklós Pál az irodalomkutatás mai irányzataival foglalkozik; rendszerezi a költői mű megközelítésének módszereit, és - részben az információelmélet eszközeinek felhasználásával - a művészi alkotás értelmezésének lehetőségeit és korlátait vizsgálja. Műelemzésiben gyakorlati példát ad arra, hogyan lehet figyelmes olvasással, "szoros olvasással" eljutni egy mű mondanivalójának, belső struktúrájának, tehát szépségének megértéséig. A tanulmánykötet elméleti és gyakorlati segítséget nyújthat azoknak, akik az olvasás tanításával hivatásszerűen foglalkoznak: tanároknak, népművelőknek. De rajtuk kívül számot tarthat mindenkinek az érdeklődésére, aki világos és áttekinthető képet akar kapni a modern irodalomkutatás problémáiról, a művészi kommunikáció kérdésköréről, a sokat emlegetett strukturalizmusról.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | Irodalom |
subject | Befogadás |
subject | olvasás |
Table of contents | Tömegkultúra és olvasás open table of contentsA modern irodalomtudomány és az olvasás Az olvasás elméletéhez Olvasás a gyakorlatban |
audience | general |
Creators, contributors | |
creator | Miklós Pál |
publisher | Szépirodalmi Könyvkiadó |
Time and places | |
place of publishing | Budapest |
location of physical object | Szendrő |
issued | 1971-01-01 |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 69 MB |
extent | 244 oldal |
format | |
Legal information | |
rightsholder | Magánszemély |
access rights | rights reserved - free access |
Source and data identifiers | |
source | Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár |
registration number | 2800 800 M 66 |