Margit szigeti Lóvasút

image
qualifiedcontent

A margitszigeti lóvasút abban az időben létesült, amikor még sem a Margit-híd nem épült meg, sem a sziget rendezése nem történt meg. A sziget akkor még József főherceg tulajdonában volt. A nagyközönség számára csak 1869-ben nyitották meg, ekkora készült el a lóvasút is. Az egyvágányú vonal az akkori legnagyobb szigeten épült, a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig. 1900-ig, a Margit-híd szigeti szárnyágának megnyitásáig csak vízi úton lehetett a szigetre eljutni. Az egyvágányú lóvasúton három forgalmi kitérő volt. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki. A vonal végül 1928. április 10-án szűnt meg, helyét azonban nem a villamos, hanem az akkor elterjedő autóbusz-közlekedés vette át. Az elmúlt időszakban többször is felmerült, hogy szezonális, vagy állandó jelleggel érdemes lenne visszaállítani a lóvasutat a szigeten, mert a világ több pontján működnek hasonló üzemek.

Title(s), language
language hungarian
Subject, content, audience
subject MKVM
subject közlekedés
subject lóvasút
subject
subject sinpálya
Time and places
spatial reference Budapest Margit sziget
location of physical object Budapest
temporal reference 1920
Attributes
medium paper
extent 13 x 18 cm
colour image black and white
format jpeg
Legal information
rightsholder MKVM
access rights research permit needed
Source and data identifiers
source MKVM
registration number VF_40337_1
registration number VIP_27_a_E_H-N_Szálláshelyek