Margit szigeti Lóvasút
A margitszigeti lóvasút abban az időben létesült, amikor még sem a Margit-híd nem épült meg, sem a sziget rendezése nem történt meg. A sziget akkor még József főherceg tulajdonában volt. A nagyközönség számára csak 1869-ben nyitották meg, ekkora készült el a lóvasút is. Az egyvágányú vonal az akkori legnagyobb szigeten épült, a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig. 1900-ig, a Margit-híd szigeti szárnyágának megnyitásáig csak vízi úton lehetett a szigetre eljutni. Az egyvágányú lóvasúton három forgalmi kitérő volt. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki. A vonal végül 1928. április 10-án szűnt meg, helyét azonban nem a villamos, hanem az akkor elterjedő autóbusz-közlekedés vette át. Az elmúlt időszakban többször is felmerült, hogy szezonális, vagy állandó jelleggel érdemes lenne visszaállítani a lóvasutat a szigeten, mert a világ több pontján működnek hasonló üzemek.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | MKVM |
subject | közlekedés |
subject | lóvasút |
subject | ló |
subject | sinpálya |
Time and places | |
spatial reference | Budapest Margit sziget |
location of physical object | Budapest |
temporal reference | 1920 |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 13 x 18 cm |
colour image | black and white |
format | jpeg |
Legal information | |
rightsholder | MKVM |
access rights | research permit needed |
Source and data identifiers | |
source | MKVM |
registration number | VF_40337_1 |
registration number | VIP_27_a_E_H-N_Szálláshelyek |