Havana Commercial Co., szivar, árucímke

image
qualifiedcontent

Címkegyűjtemény. Keményfedél kötve. Különféle csokoládé, ital, piperecikkek, dohány stb. címkék (hazai és forgalmazott külföldi) beragasztva füzetbe, egy oldalon elhelyezve. A KD_1982_264_1 leltárszámú album része. Különféle hazai és külföldi csokoládé-, ital-, pipere- és dohányáruk címkegyűjteménye lapokra ragasztva, keményfedeles albumba kötve. A dátumok a leltárkönyv alapján. A kubai "HAVANA COMMERCIAL COMPANY" dohánygyártó cég csomagolóanyagának ollóval kivágott részlete (doboz lezáró címke). A kubai dohánytörténelem egyik fontos állomása volt az amerikai monopóliumok megjelenése és piacszerzése Kubában. A 19. század végén, amikor a spanyol uralom véget ért, a távozók eladták üzleti tevékenységüket olyan amerikai vállalatoknak, mint a HB COLLINS AND COMPANY, a HAVANA COMMERCIAL COMPANY és a LA AMERICAN TOBACCO COMPANY. A Havana Commercial Company 1899-ben vásárolt meg több dohányipari vállalatot Kubában egy cigaretta- és 12 szivargyárat Havannában, az F. García Bros. and Company-al együtt. Ez nagymértékű növekedés tovább folytatódott, amikor 1901-ben az American Tobacco Company (ATC) vagy ismertebb nevén a Tröszt, mintegy 20 gyárat egyesített az újonnan létrehozott American Cigar Company égisze alatt. 1902-ben, a Havana Commercial átvétele után a Tröszt új leányvállalatot alapított, a Havana Tobacco Company néven (később Cuban Tobacco névre keresztelték), hogy megszilárdítsa pozícióját a kubai dohányiparban. Így a gazdag, pénzügyi forrásokkal bíró amerikai érdekeltségű cégek, néhány év alatt mintegy 291 márka tulajdonosává váltak. Azok a hazai cégek akik megőrizték önállóságukat és folytatni tudták tevékenységüket „Los Independientes” -nek, „The Independents” -nek hívták. A Havana Tobacco Company 1904-ben nyitotta meg new yorki bemutatótermét, a 26-os és a Broadway sarkán álló történelmi St. James Building épületében (napjainkban La Pecora Bianca olasz étterem működik a helyén). Az üzlethelyiség dekorációja tükrözte a kor elvárásait: magas márványoszlopok. díszes berendezés, luxus szivargyújtó állványok, buja pálmafák és növényzet, valamint a Havanna kikötőt ábrázoló finom olajfestmények. És természetesen hosszú üvegsorok sorakoztak, amelyeken a legfinomabb szivarokat lehetett vásárolni. Minden, ami az üzlet belső terében található, egy gazdag trópusi terasz megjelenését és hangulatát idézte fel. A bemutatóterem falaira a dohányipari vállalat egy falfestményt rendelt, amely hét vagy nyolc részből állt. A tájairól ismert amerikai impresszionista iskola híres művésze, Willard Metcalf (1858-1925). Metcalf állítólag 1902-ben Kubába utazott, hogy elkészítse a sorozat eredeti tanulmányait, amelyek a havannai kikötő jeleneteit ábrázolták, ízléses ragyogást kölcsönözve a bemutatóteremnek. Forrás: https://www.cgarsltd.co.uk/cigar-library/havana_cigar_brands.htm; Jean Stubbs: Beyond iberian atlantic spaces: trans-imperial and trans-territorial entanglements in Havana cigar history (1756-1924); https://kewmanagement.com/finest-store-world-remembering-havana-tobacco-company-st-james/

Title(s), language
language spanish
Subject, content, audience
subject csomagolás
subject árucímke
subject szivar
subject dohányáru
subject kereskedelemtörténet
Creators, contributors
publisher -
Time and places
place of publishing -
spatial reference Havanna (Kuba)
spatial reference -
location of physical object Budapest
temporal reference 1910
temporal reference 1930
Attributes
medium paper
extent 5,5 x 8,5 cm
colour image polychrome
format jpeg
Legal information
rightsholder MKVM
access rights research permit needed
Source and data identifiers
source MKVM
registration number KD_1982_264_1_30
registration number KD_Vegyes_árucímke_1948_előtt