Havana Commercial Co., szivar, árucímke
Címkegyűjtemény. Keményfedél kötve. Különféle csokoládé, ital, piperecikkek, dohány stb. címkék (hazai és forgalmazott külföldi) beragasztva füzetbe, egy oldalon elhelyezve. A KD_1982_264_1 leltárszámú album része. Különféle hazai és külföldi csokoládé-, ital-, pipere- és dohányáruk címkegyűjteménye lapokra ragasztva, keményfedeles albumba kötve. A dátumok a leltárkönyv alapján. A kubai "HAVANA COMMERCIAL COMPANY" dohánygyártó cég csomagolóanyagának ollóval kivágott részlete (doboz lezáró címke). A kubai dohánytörténelem egyik fontos állomása volt az amerikai monopóliumok megjelenése és piacszerzése Kubában. A 19. század végén, amikor a spanyol uralom véget ért, a távozók eladták üzleti tevékenységüket olyan amerikai vállalatoknak, mint a HB COLLINS AND COMPANY, a HAVANA COMMERCIAL COMPANY és a LA AMERICAN TOBACCO COMPANY. A Havana Commercial Company 1899-ben vásárolt meg több dohányipari vállalatot Kubában egy cigaretta- és 12 szivargyárat Havannában, az F. García Bros. and Company-al együtt. Ez nagymértékű növekedés tovább folytatódott, amikor 1901-ben az American Tobacco Company (ATC) vagy ismertebb nevén a Tröszt, mintegy 20 gyárat egyesített az újonnan létrehozott American Cigar Company égisze alatt. 1902-ben, a Havana Commercial átvétele után a Tröszt új leányvállalatot alapított, a Havana Tobacco Company néven (később Cuban Tobacco névre keresztelték), hogy megszilárdítsa pozícióját a kubai dohányiparban. Így a gazdag, pénzügyi forrásokkal bíró amerikai érdekeltségű cégek, néhány év alatt mintegy 291 márka tulajdonosává váltak. Azok a hazai cégek akik megőrizték önállóságukat és folytatni tudták tevékenységüket „Los Independientes” -nek, „The Independents” -nek hívták. A Havana Tobacco Company 1904-ben nyitotta meg new yorki bemutatótermét, a 26-os és a Broadway sarkán álló történelmi St. James Building épületében (napjainkban La Pecora Bianca olasz étterem működik a helyén). Az üzlethelyiség dekorációja tükrözte a kor elvárásait: magas márványoszlopok. díszes berendezés, luxus szivargyújtó állványok, buja pálmafák és növényzet, valamint a Havanna kikötőt ábrázoló finom olajfestmények. És természetesen hosszú üvegsorok sorakoztak, amelyeken a legfinomabb szivarokat lehetett vásárolni. Minden, ami az üzlet belső terében található, egy gazdag trópusi terasz megjelenését és hangulatát idézte fel. A bemutatóterem falaira a dohányipari vállalat egy falfestményt rendelt, amely hét vagy nyolc részből állt. A tájairól ismert amerikai impresszionista iskola híres művésze, Willard Metcalf (1858-1925). Metcalf állítólag 1902-ben Kubába utazott, hogy elkészítse a sorozat eredeti tanulmányait, amelyek a havannai kikötő jeleneteit ábrázolták, ízléses ragyogást kölcsönözve a bemutatóteremnek. Forrás: https://www.cgarsltd.co.uk/cigar-library/havana_cigar_brands.htm; Jean Stubbs: Beyond iberian atlantic spaces: trans-imperial and trans-territorial entanglements in Havana cigar history (1756-1924); https://kewmanagement.com/finest-store-world-remembering-havana-tobacco-company-st-james/
Title(s), language | |
---|---|
language | spanish |
Subject, content, audience | |
subject | csomagolás |
subject | árucímke |
subject | szivar |
subject | dohányáru |
subject | kereskedelemtörténet |
Creators, contributors | |
publisher | - |
Time and places | |
place of publishing | - |
spatial reference | Havanna (Kuba) |
spatial reference | - |
location of physical object | Budapest |
temporal reference | 1910 |
temporal reference | 1930 |
Attributes | |
medium | paper |
extent | 5,5 x 8,5 cm |
colour image | polychrome |
format | jpeg |
Legal information | |
rightsholder | MKVM |
access rights | research permit needed |
Source and data identifiers | |
source | MKVM |
registration number | KD_1982_264_1_30 |
registration number | KD_Vegyes_árucímke_1948_előtt |