Filmkultúra 1969/2. szám

text
qualifiedcontent

Filmművészeti és tudományos folyóirat.

A film art and scientific periodical magazine.

Title(s), language
language hungarian
Subject, content, audience
subject filmművészeti folyóirat
subject tudományos folyóirat
Table of contents
- Az emlékezés dinamizmusa
- Vörös Május (Garai Erzsi)
- A beat, mozgalom és a dokumentumfilm paradoxonai
- Extázis 7 - 10-ig (Konrád György)
- A művészi önismeret útján. Sziget a szárazföldön (Hámori Ottó)
- A harcos pihenője? Pál utcai fiúk (Lázár István)
- Rajzok a hősiességről és a boldogságról. A tűzön nincs átkelés (Fekete Éva)
- A leszámolás „játékai” — Nem félünk a farkastól (Sándor Iván)
- Hiányos személyleírás Törőcsik Mariról (Galsai Pongrác)
- A „tettenérés” dialektikája — A cinema direct útmutatásai (Mészöly Miklós)
- Az önállóság kérdőjelei. A hármas stúdió különvéleménye (Zs. I.)
- Terjeszkedő filmművészet, avagy hol vannak a határok? (Bíró Yvette)
- Új törekvések nyomában
- Látogatás szovjet rajzfilmeseknél (Reisenbüchler Sándor)
- Balázs Béla
- Egy filmesztétika keletkezéstörténetéhez (Fehér Ferenc)
- A filmélmény tanulságai (Robert Musil)
- Találkozások Balázs Bélával
- Egy új kötet ürügyén (Antal Gábor)
- A hitelesség kettős mértéke
- A Fejlövés és a Falak hatásvizsgálatához (Vitányi Iván)
- Filmhatás és műveltség
- Egy felmérés tapasztalataiból (Tánczos Gábor)
- Egy filmstílus „archaizmusáról” (Fábián László)
- A néprajzi filmezés jövőjéért (Moldován Domokos)
- Mit mossunk el? (Eörsi István)
- Antonioni „amerikai” filmje
- Utolsó találkozás Eizensteinnel
- Egy londoni kísérlet
- Filmgyártás és nemzeti karakter
- „Jó négerek” — idillikus filmek
- Rossellini a film válságáról

Contents:
- Erzsi Garai:The dynanisrn of nl mory - Red May
- György Konrád: Paradoxezs of the beat-movement and the documentary film - Extasy from 7 to 10
- Ottó Hámori: On the way to self-knowledge in art- The Lady from Constantinaple
- István Lázár: The warrior rests- The boys of the Paul Street
- Éva Fekete: Pictures of heroism and happiness. There is no way across the fire
- The"games" of the reckoning- Who is afraid of Virginia Woolf?
- Pongrácz Galsai: Mari Törőcsik's missing description
- Miklós Mészöly: The dialectics of being "caught in the act"- Singposts of the cinema direct
- I.Zs.: The question marks of independence- The opinion of Studio Three
- Yvette Bíró: Film art is spreading, or, where are the limits
- Sándor Reisenbüchler: Following up new endeavours- Visiting Soviet producers of animated cartons
- Ferenc Fehér: Béla Balázs - A contribution to the genesis of a theory of film aesthetics
- Robert Musil: What the film teaches
- Gábor Antal: Meeting Béla Balázs
- Iván Vitányi: The double standard of authenticity- Examining the effects of the Fatalshot and Walls
- Gábor Tánczos: The effect of a film and education- From the resulls of an enquete
- László Fábián: The "archaism" of a film-style
- Domokos Moldován: The future of ethnographical film-making
- István Eörsi: What are we washing off
- Antonioni's "American" film
- Last meeting with Eisenstein
- An experiment in London
- Film making and national character
- "Good Negroes". idyllic films
- Rossellini on the film crisis
open table of contents
Creators, contributors
creator Bíró Yvette, szerkesztő
Garai Erzsi
Gaál István
Hegedűs Zoltán
Illés György
Kovács András
Papp Sándor
Sallay Gergely, olvasószerkesztő
Sebestyén Lajos, képszerkesztő
Újhelyi Szilárd
publisher Magyar Filmtudományi Intézet és a Filmarchívum
contributor Antal Gábor
Bíró Yvette
Eörsi István
Fehér Ferenc
Fekete Éva
Fábián László
Galsai Pongrác
Garai Erzsi
Hámori Ottó
Konrád György
Lázár István
Moldován Domokos
Musil Robert
Mészöly Miklós
Reisenbüchler Sándor
Sándor Iván
Tánczos Gábor
Vitányi Iván
Time and places
place of publishing Magyarország, Budapest
spatial reference Magyarország, Budapest
location of physical object Magyarország, Budapest
created 1969-03-01
temporal reference 1969. március – április
Attributes
medium paper
extent 83 p.
format PDF
Legal information
rightsholder Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum
access rights rights reserved - paid access
Source and data identifiers
source Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum