Filmkultúra 1989/2. szám

text
qualifiedcontent

Filmművészeti és tudományos folyóirat.

A címlapon: Pier Paolo Pasolini önarcképe 1965-ből.

A film art and scientific periodical magazine.

Title(s), language
language hungarian
Subject, content, audience
subject filmművészeti folyóirat
subject tudományos folyóirat
Table of contents
- Pier Paolo Pasolini: Világi énekek 1962( ford.: Szabó László Sándor)
- Szabó László Sándor: Őszinte emberré tett... Ninetto Davoli Pasoliniről
- Dobai Péter: Angyali agresszió
- Csantavéri Júlia: Fekete fény. Pier Pasolini a halálról
- Szabó László Sándor: Harcos,sereg nélkül. Pasolini és az autonómia
- Szkárosi Endre: Stílust a káosznak. A költő Pasolini pályaműve
- Szabó György: A neoralizmus és az experimentalizmus között- Pasolini prózájáról
- Szabó Győző: A nyelvész Pasolini
- Madarász Imre: Pasolini, a drámaíró
- Walter Siti: Az igazi napfény és a napfény filmszalagon. Pasolini film iránti vonzalmának okai (Szabó László Sándor fordítása)
- Szilágyi Gábor: Képek és szavak. Pasolini eretnek filmelmélete
- Duccio Trombadori: A valóság a természet mozija. Pasolini realizmusa (Horváth Judit fordítása)Guilio Carlo Argan: Pasolini rajzai (Csantavéri Júlia fordítása)
- Enzo Siciliano: A látás lehetőségei (Bevezető a kiállítás katalógusához)
- Parcz Ferenc: In memoriam P.P.P.
- Pier Paolo Pasolini: Fiú (1942)
- Pier Paolo Pasolini: Fiú (1974)
- Pier Apolo Pasolini: Vigyázz magadra és minden jót(1975)(Parcz Ferenc fordításai)
- Filmográfia (összeállította: Pintér Judit)
- Bibliográfia (összeállította: Pintér Judit)

Contents:
- Pier Paolo Pasolini: Secular songs (translated by László Sándor Szabó)
- László Sándor Szabó: Made me a sincere man...-Ninetto Davoli about Pasolini
- Péter Dobai: Angelic Agression
- Júlia Csantavéri: Black Light-Pier Paolo Pasolini' Writing on death
- László Sándor Szabó: Warrior without an army. Pasolini and autonomy
- Endre Szkárosi: Style for the Chaos-Career os Pasolini as a poet
- György Szabó: Between neorealism and experimentalism on Pasolini's prose
- Győző Szabó: Pasolini the Linguist
- Imre Madarász: Pasolini the dramatist
- Walter Siti: The real sunshine and sunshine on celluloid. Reasons of Pasolini's attraction towards film
- Gábor Szilágyi: Image and worlds-Pasaloni's Heretical Film theory
- Duccio Trombadori: Reality as Naturé Movie. Pasolini' realism
- Guilio Carlo Argan: Drawings by Pasolini (translated by Júlia Csantavéri)
- Enzo Siciliano: Possibilities of Vision-an introduction to the exhibition Catalogue
- Ferenc Parcz: In memoriam P.P.P.
- Pier Paolo Pasolini: Boy (1942)
- Pier Paolo Pasolini: Boy ( 1974)
- Pier Paolo Pasolini: Take care and all the best (1975) (translated by Ferenc Parcz)
- Filmography
- Bibliography
open table of contents
Creators, contributors
creator Réz András
Kőháti Zsolt, elnök
Berkes Ildikó
Czakó Ágnes
Forgács Iván
Hirsch Tibor
Györffy Miklós
Erdélyi Z. Ágnes, szerkesztő
Fraunhoffer Péter, tervezőszerkesztő
Marx József, felelős kiadó
Urbán Mária, szerkesztő
publisher Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
contributor Trombadori Duccio
Szkárosi Endre
Szilágyi Gábor
Siti Walter
Szabó György
Szabó Győző
Argan Giuilo Carlo
Csantavéri Júlia
Dobai Péter
Davoli Ninetto
Horváth Judit
Madarász Imre
Parcz Ferenc
Siciliani Enzo
Szabó László Sándor
Time and places
place of publishing Budapest
spatial reference Magyarország, Budapest
location of physical object Magyarország, Budapest
created 1989-03-01
temporal reference 1989. március
Attributes
medium paper
extent 82 p.
format PDF
Legal information
rightsholder Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum
access rights rights reserved - paid access
Source and data identifiers
source Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum
identifier ISSN 0015-1580