Egy elsüllyedőben lévő műveltség
Viktor Szlavkin Karikák (Cerceau) című színműve a Katona József Kamrájában Nyolc szeretetreméltó színész egy szeretetreméltó orosz drámát játszik a Katona József Kamrájában. Heten vannak csak a színpadon, nyolcan a színlapon. A nyolcadik az előadást rendező Lukáts Andor, aki a magyar színészek közül a legoroszabb színész. A kaposvári erős színházi közösségben a magány szakelőadója volt. Komor erkölcsi megátalkodottsággal nem mórikálta a proletárt, nem kacéran volt színházi keményarcú, nem is csillogó kabinetalakításként szólózott proletárként, nem plakátosította agitációs színpadra a munkásosztályt. A társadalmilag kizsaroltak, megharagítottak indulatos rosszkedvéről tudósított színészete. Etikus színpadi lényének őszinteségét igazoló ellenoldalaként hiteles rosszembereket fogalmazott kaján kedvvel. S nem csupán Othellóként és Oidipuszként, hanem kétmondatos mellékszerepben. Szenvedélyes színházi emberként a feladat foglalkoztatta, nem pedig a szerep hossza. Természetes, hogy rendezésbe fogott elégedetlenségében. Árulkodó érdeklődési köréről A három nővér (1991) megfilmesítése egy Pest környéki elhagyott szovjet laktanyában.
Title(s), language | |
---|---|
language | hungarian |
Subject, content, audience | |
subject | újságcikk |
Creators, contributors | |
creator | Molnár Gál Péter |
publisher | szinhaz.hu |
Time and places | |
date | 2005-09-07 |
temporal reference | 2005.09.07. |
Attributes | |
extent | 44,8 kB |
format | |
Legal information | |
rightsholder | Molnár Gál Péter örökösei. |
access rights | research permit needed |